Ro Yoga Online

Find ro og kropsglæde

8 ugers online-yogaforløb med fokus på at styrke og smidiggøre både krop og sind.

Meld mig på!
outlines of shapes and confetti in the background

Om forløbet

Vil du gerne skabe en god, stabil yogapraksis? Søger du inspiration til nye teknikker og lidt “mig” tid? Så hop med på min 2020 yogachallenge, som hjælper dig i gang med en vedvarende yogarutine. En rutine, som ikke bare handler om at kæmpe sig igennem en time eller to om ugen på måtten, men en rutine som skaber glæde og velvære i krop og sind. Yogaen vi skal lave er en blanding af både det dynamiske Vinyasa og det blide Hatha/Yin, samt meditationer- alt sammen for at forny din styrke, fleksibilitet, velvære og sindsro.
I løbet af 8 uger vil jeg jævnligt dukke op i din indbakke med inspiration til din yogapraksis. Du vil modtage yogavideoer som du kan lave hjemme i stuen, få tips og tricks til, hvordan du gør din yogatid sjov og interessant, samt lære lidt om filosofien bag yoga. Hvis du en uge eller to skulle misse en video, så gør det naturligvis ingenting - du kan tage forløbet helt i dit eget tempo.

Hvem er forløbet til?

  • Til alle niveauer, men det egner sig særligt godt til dig, der er ny til yoga og som gerne vil i gang med en regelmæssig praksis.
  • Til dig der ikke har tid til at sammensætte din egen yogapraksis

Hvad modtager du?

  • 8 ugers forløb med en blanding af styrkende, smidiggørende og vitaliserende yogavideoer, lige til at lave derhjemme.
  • Meditationer, Savasana, samt introduktion til filosofien bag yoga.
  • Tre ugentlige mails med forskellige temaer, og link til dagens yogavideo.
  • Adgang til en lukket Facebook-gruppe, hvor du løbende kan dele og sparre med mig og de andre deltagere på forløbet.
  • Live-sessioner i Facebook-gruppen, hvor der bliver tid til at få svar på dine spørgsmål.
  • Evig adgang til videoerne i forløbet

De 8 uger

Uge 1

Det grundlæggende

I første uge af forløbet har vi fokus på det grundlæggende. Både rent praktisk i forhold til forløbets opbygning, men også i forhold til yogaen. Første video vil være en mild 20 minutters praksis, hvor vi vækker kroppen med blide stræk og arbejder med at sætte en intention for de kommende 8 uger.

Uge 2

Meditation, mindfulness og den dybe vejrtrækning

Anden uge af forløbet handler om meditation og vores åndedræt. Vi skal arbejde med forskellige vejrtrækningsteknikker, og mærke hvor stor en indflydelse den egentlig har på vores velbefindende. Derudover vil du også modtage den første guidede meditation i forløbet, og vi dykker lidt ned i meditationens filosofi og baggrund.

Uge 3

Stå stærkt

I denne tredje uge af forløbet skruer vi en smule op for tempoet og varmen. Vi har fokus på de klassiske stående stillinger (såsom “krigerne”), og på at aktivere vores coremuskulatur - alt sammen for at øge din styrke, forbedre din kropsholdning og vække din indre power.

Uge 4

Den fleksible yogi

Fjerde uge byder på en masse smidighedsøvelser. Vi skal mærke hvordan yoga kan hjælpe med at øge mobiliteten i både muskler, led og bindevæv, og vi skal bl.a. igennem en yin yoga sekvens, hvor vi holder stillingerne i op til 2 minutter af gangen.

Uge 5

Styrk kontorkroppen

I denne uge har vi fokus på at styrke den trætte kontorkrop. I dag har rigtig mange af os et stillesiddende og bevægelsesmæssigt ensidigt arbejde, ofte på et kontor, bag en computer. Når vi bruger meget tid på en stol, sker der ofte det, at vi får en dårlig holdning og rygproblemer. Og hvis vi tilmed oplever travlhed eller stress, så spænder vi ofte op i nakke, kæbe, skuldre, trækker vejret overfladisk og bliver udmattet.

Uge 6

Balance

I denne uge er kodeordet balance. Vores yogapraksis fokuserer på balance mellem det hurtige og langsomme, mellem det aktive og afspændende, mellem det indadvendte og udadvendte og mellem over- og underkrop.
Via meditation skal vi også fordybe os i hvad balance er for dig og hvordan den kan manifestere sig i din hverdag.

Uge 7

Sov godt

Søvn er en af de største og vigtigste faktorer, når det kommer til at leve et sundt liv. I denne uge dyrker vi afstressende og blide yoga, der hjælper dig til at finde ro om aftenen og styrke din søvnkvalitet.

Uge 8

Fast praksis

I 8. og sidste uge af vores forløb runder vi af, og fokuserer på at hjælpe dig godt videre i din nye yogavane. Du modtager inspiration til øvelser og rutiner, du kan have med i din faste praksis, samt tips til når motivationen svigter.

Hvad kræver det at være med?

  • At du sætter 1 x 50-60 min. og 1 x 15-20 min. af hver uge til din praksis
  • At du har en yogamåtte. Til nogle videoer vil du også skulle bruge en strop, et bælte og et tæppe
  • At du har internetadgang. Du kan se videoerne på computer, tablet eller mobil

Hvornår starter vi?

Forløbet lanceres mandag 6. januar 2020, hvor vi har fælles opstart. Efter denne dato kan du dog sagtens melde dig til forløbet og køre det selvstændigt.

Pris

900 kr.

Er et forløb ikke noget for dig?

Det er helt forståeligt! Vi er alle forskellige som mennesker, og nogle har brug for at kunne være fleksible.

Husk, at du også kan dyrke yoga med mig, hvor du vil og hvornår du vil, som abonnent på Ro Yoga Online.